BAŞARI İÇİN ÖZGÜVEN VE MOTİVASYON
Bugün Realschule Altlünen isimli devlet okuluna gittik.
Bizi matematik öğretmeni Christopher Spieles karşıladı. Kendisi matematikten hariç olarak Teknik derslere de giriyor.
Her sınıf seviyesinde bir şube İpad sınıfı olarak belirlenmiş. 530 öğrencisi olan bu okulun bütün sınıflarında projeksiyon, apple tv ve akıllı tahtalar mevcuttur. 15 tane özel eğitim öğrencileri varmış. Bu çocuklara destek eğitimi veriliyormuş.
Okulda öğrenciler 1 yıllık eğitim ile hakem olarak yetiştiriliyorlar ve küçük sınıflarda ara buluculuk yapıyorlar.
Hakemler
Hakemlik uygulaması ile ilgili ayrıntılı bilgiyi buradan okuyabilirsiniz.
Arabuluculuğun kuralları:
1. Aktif dinle
2. Sözünü kesme, suçlama, yargılama
3. Sinirlenme, kontrolü kaybetme
Velilerle ve öğrencilerle özel bir programın ve şifresi olan bir sistem sayesinde haberleşiyorlar(Edu-Page). Bu okuldan üniversiteye gitmeye gitmek isteyen çocuklar 10. Sınıfta bir sınava giriyorlar(İngilizce, Almanca, Matematik). Bu sınavın notları ve son yıl ki notların ortalamasıyla Gymnasium a geçerek üniversiteye gidebiliyorlar.
Hakem grubu bir sorun olduğunda teneffüste toplanıyorlar. İki hakem, taraflara kuralları anlatıyor. Olaya karışan iki tarafa ek olarak sadece bir kişiyi daha görüşmeye dahil edebiliyorlar. Büyük problemleri öğretmenler, küçük problemleri hakem grubundaki öğrenciler çözüyorlar. Almanya’da ilkokul ve ortaokullarda bu sistem 15 yıldır uygulanıyormuş.
Teknolojinin aktif kullanıldığı İpad sınıflardan birine gözlem için girdik. Sınıfta 15 kız 13 erkekten oluşan toplam 28 öğrenci vardı.
Sınıfın tüm işlemlere İpad eğitim sistemi üzerinden yapılıyor. Öğrencilerin kitapları tabletlere yüklüdür. Velilerle ve öğrencilerle sistem üzerinden iletişim sağlanıyormuş. Öğrencilerin devamsızlık, not bilgileri, ev ödevleri ve toplantı bilgileri gibi bilgiler bu sistem üzerinden velilere mesaj olarak gönderiliyor. Ayrıca veli veya öğrenciler bu sistem üzerinden öğretmene anında ulaşıp soru sorabiliyorlar. Öğrenciler İpad için ayda 20 euro kadar bir ücret ödüyor.
Okulun diğer bölümlerini gezdik.
Edindiğimiz bilgilere göre bu okulda 35 yıldır robotik kodlama eğitimi veriliyormuş. Robotik kodlama eğitimi 7. Sınıftan itibaren veriliyormuş. Öğrencilerin yaptığı bazı kodlama örneklerini izledik ve inceledik.
Bu atölyede ayrıca marangozluk eğitimi de veriliyor. Öğrencilerin özgün olarak ürettiği ürünleri inceledik ve hayran kaldık.
Değerlendirme toplantısı için bize ayrılan toplantı odasına geçtik. Bu okulda öğretmenler genelde toplam 40 saatlik hizmet veriyor. Bunun 21 saati ders, 19 saat ise okul için diğer işlemlere ayrılan zaman(evrak işlemleri, sınav sonuçlandırma vb.) olarak kabul ediliyor. Boş zamanlarında egzersiz yapan öğretmenler ek ücret alıyorlar.
Ayrıca bu okulda öğrenciler farklı ülkelere geziler düzenleniyor. Bu geziler ders olarak sayılıyor ve katılım zorunlu. Ücreti aileler karşılıyor. Ailenin maddi durumu kötü ise ücreti okul derneği karşılıyor. Okulun derneğine okuldaki bütün öğretmen ve öğrencilerden her ay 2 euro toplanıyor. Buradan bu tür hizmetlere bütçe ayrılıyor. Eğer öğrencinin velisi işsiz ise bu ücreti belediye karşılıyor.
SONUÇLAR:
1. Öğrenciler teknolojiyi doğru ve sorumluluk yüklenerek kullandıklarında özgüvenleri, motivasyonları ve başarıları artmaktadır.
2. Öğrencilerin müzik, el sanatları resim atölyelerinde aldıkları eğitimler farklı zeka alanlarını geliştirmekte, okul ve hayat başarılarını artırmaktadır.
3. Hakemlik ve arabuluculuk sistemiyle çocukların sorun çözme konusunda yetenekleri ve adalet duygusu gelişecektir.
4. Spor konusunda yetenekli çocukların desteklenmesi gelecekleri konusunda çocukların özgüven ve motivasyonunu artıracaktır.
Okul ile ilgili videomuzu aşağıdan izleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder