3 Ekim 2022 Pazartesi

Görsel 3. Sınıf 17. Kazanım

 Sanat alanındaki etik kuralları açıklar

Örneğin 

*Başkasına ait olan eserler kopyalanmamalı

* Akran degerlendirilmesinde nesnel ve objektif davranılmalı

*Çalışmalar bir başkasına yaptırılmamalı

 

Görsel 3. Sınıf 16.kazanım değer

 Sanat eserinin bir değere sahip olduğunu farkeder kavrar 

Bir sanat eserini duyuşsal ekonomik  politik tarihi ve bunun gibi unsurlar bakımından değerlendirilmesi gerekir


Her sanat eserinin mutlaka bir sanatçı tarafindan yapıldığı bu eserde sanatcinin kendi duygu dusuncelerini yansıttığı  her eserin eşsiz olduğu bilgilendirmesi yapılır. 

oyun hamurlariyla kendilerine özgü bir eser çıkarmaları istenir

Görsel 3. Sınıf 15.kazanim farklar

 Sanat eseri ve sanat değeri olmayan nesneler arasındaki farkları ifade eder. 

Ressam elimden çıkmış bir tabloyla fabrikasyon bir tabloyu örnek olarak gösterebilirsiniz



Görsel 3. Sınıf 14 kazanım sanat eseri

 İncelediği sanat eseri hakkındaki yargısını ifade eder.

Sanat eseri incelemeyi dört başlık altinda toplayabiliriz. 

1.Betimleme(tanimlama)o

2. Çözümleme (analiz)(biçimsel formal boyut)

3.Yorumlama (sanatçı ne söylüyor)

4. Yargı ( bu eser başarılı bir eser midir?)


Bu maddelere göre açtığımız Salvador Dali'nin kelebekler eserini inceledik.

Ekrandan resim açıkken ben de telefonumdan aşağıdaki sorulari onların seviyesine göre aciklayarak tek tek sordum.

Sorduğumuz cevapladigimiz sorular aşağıda. 

Butterflies, Salvador Dali

1. Betimleme(tanimlama)



2. Çözümleme (analiz)(biçimsel formal boyut)




3. Yorumlama  (sanatçı ne söylüyor)



4. Yargı ( bu eser başarılı bir eser midir?)


Şurda bu resmin incelemesi var dilerseniz bakabilirsiniz 



Görsel 3.sınıf 13.kazanım sanat elemanları

 Sanat eserinde kullanılan sanat elemanları ve tasarım ilkelerini gösterir


Önce bu siteden sanat elemanları ve tasarim ilkeleri nelerdi onları hatırladık 


Sonra Google art&culture sayfasindan birkac resim açıp yukarıdaki sanat elemanlari ve tasarim ilkelerini inceledik

Görsel 3. Sınıf 12. Kazanım portre peyzaj


Buraya tıklayarak bizi instagramdan takip edebilirsiniz. Hikayede anlık paylaşımlar yapiyorum.

Ayrıca youtube kanalımızda da etkinliklerimizin videolarını izleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak kanalımıza ulaşabilirsiniz. Abone olmayı unutmayın
*********

Görsel sanatlar 3. Sınıf
Kazanım: G.3.3.2. Portre, peyzaj,  natürmort ve betimsel sanat eseri örneklerini karşılaştırır.

Nazmi Ziya'nın peyzajları
Mahmut Cüda'nın natürmortu
Feyhaman Duran'ın natürmortu
Osman Hamdi Bey'in portresi
Sami Yetik'in İstiklal Savaşını konu edinen eserleri ni inceledik.






buraya tıklayarak incelediğimiz resimleri ve slaytı indirebilirsiniz.

Daha sonra portre peyzaj ve natürmort örneklerini boyayıp panomuza astık.





Buraya tıklayarak boş sayfaları indirebilirsiniz.

Görsel 3. Sınıf 11.kazanim yerel kültür

Görsel sanatlar 3. Sınıf

Kazanim: G.3.3.1. Yerel kültüre ait motifleri fark eder.


Mimari, resim,halı, kilim, takı, çini motifleri

Sivas divriği ulu cami ve şifahanesi, erzurum çifte minareli medrese, dolmabahçe sarayındaki motifler

Türk süsleme sanatı, lale, karanfil, hayat ağacı motiflerini inceledik.


Görsel 3. Sinif 10. Kazanım madde form

 Sanat eserlerinin madde form ve fonksiyonu arasındaki ilişkiyi açıklar 

Öğrencilere önce bir a4 kağıdı çizmeleri isteyin bunun bir görselini tahtaya yansıtarak yapabiliraininiz. 5 dk süre verin ardından. A4 kağıdını avucunuzunun içince buruşturun ve o şekilde çizmelrrini isteyin yine onun da görselini yansıtabilirsiniz. İkinci etkinliğe 15 dk süre verin.

İkinci etkinliğin sonunda ilk aşamada ki kağıdın şeklini ve işlevini sorun ve aynı soruyu ikinci aşama için de sorun. Nesnenin aynı olduğunu sadece formunda ve işlevinde değişiklik olduğunu farketmelerini sağlayın farklı sorular üretebilirsiniz. Etkinliğin bir derste bitmesini sağlayın... İyi dersler

Görsel 3. Sınıf 9. Kazanım milli kültür

G.3.2.2. Kendi (milli) kültürüne ve diğer kültürlere ait sanat eserlerini karşılaştırır. 

Görsel sanatlar dersinde yukarıdaki kazanım ile ilgili milli kültürümüze ait olan çini sanatını öğrendik.
Sınıfımıza çini yapmayı çok seven Nihal Hoca'mızı çağırdım. Ķendisi bize çini ile ilgili çok güzel bilgiler verdi. Öğrencilerimde pür dikkat dinledi sorular sordu. O anlatırken bende videoya çektim. İzlemenizi tavsiye ederim. Derste öğrencilerinize de izletebilirsiniz. Buraya tıklayarak  izleyebilirsiniz. Kendisine tekrardan çok teşekkür ediyoruz.

Daha sonrada çini ile ılgili köpük tabaklarla çalışma yaptık. Önce mandalalarımızı boyadık sonrada köpük tabaklara yapıştırdık.  O an beyaz köpük tabak bulamadığımdan sarıya yapıştırdık ama beyaza yapıştırmanızı tavsiye ediyorum.



 Aşağıdaki resimleri kullanarak sizde çini tabak çalışmasını yapabilirsiniz.







Görsel 3. Sınıf 8. Kazanım sanatlar

 Sanat eserleri ile geleneksel sanatların farklı kültürleri ve dönemleri nasıl  yansıttığını açıklar 

Geleneksel sanatlar, farklı kültür ve dönemlerde aynıdır örneğin ebru kakmacılık  toplum ile ilgili çok bilgi vermez. Ancak Sanat Eserleri daha özgündür dönemlerle ilgili bilgi verir yeni akımlar tarzlar ve düşünceler ortaya koyar. Aradaki fark basitçe budur... Gelelim 3 sınıf çocuğuna bu nasıl anlatılır.

Bu yaştaki bir çocuğun bunu anlaması çok zordur.. Kazanım üst düzey bir kazanımdır.. Açıklama Düzeyinde olan bu kazanım bu yaşa göre çok ağır bir kazanımdır.. Bilgi düzeyi daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum. Kaldı ki dersin süresi 1 saatt.. Hangi ara bu farkı anlatıp açıklama yapmasını sağlayabiliriz bu biraz düşündürürcüdür. Ancak şöyle bir etkinlik yaptırabilirseniz etkili olabilir. Sınıfı iki guruba ayırın. Bir konu ortaya koyalım ör. GÜNDELİK YAŞAMLAR. bir gurup bu konuyu geleneksel sanatla anlatsın örnek verelim ebru....

Diğer gurup da özgün  bir sanat eseri ortaya koyarak anlatmaya çalışsın. Etkinlik bitince iki gurubun çalışmasını değerlendirip hangisinin konuyu daha iyi anlattığını sınıfla birlikte değerlendirerek sonuca öğrencilerin ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Ya da plandaki örneğe göre  İstikla Savaşı ile ilgili yağlı boya tablo ve Osmanlı İmparatorluğu Dönemini yansıtan  minyatür çalışması örneği getirilebilir.  Bunların teknik tür ve kullanılan malzemeye  göre farklı oldukları ancak her ikisinin de kendi yapıldıkları dönemin kültürleri ve sosyal olaylarını yansittiklari üzerinde durulabilir. 

2 Ekim 2022 Pazar

Görsel 3. Sınıf 7. Kazanım sanat elemanları

Görsel sanatlar 3. sınıf 

"3.1.7.Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanlarını ve tasarım ilkelerini kullanır.

tasarım ilkeleri: bütünlük, farklılık, vurgu, denge, alan, zıtlık, ritim(devamlılık), oran,orantı...

sanat elemanları : çizgi, şekil, renk, değer, doku....

Renk: Sıcak, soğuk
Mekân: Pozitif-negatif
Denge: Simetrik, asimetrik, merkezî
Kontrast: Koyu-açık ve zıt renkler 

Bu kazanımla ilgili sanat elemanı renkten sıcak soğuk renkler çalışmasını yaptık.

Sayfamızın bir tarafını sıcak renklerle bir tarafını soğuk renklerle boyadık. 


ÖRNEK BOYAMALAR:






Aşağıdaki resimlere sağ tıklayarak indirebilirsiniz.





Ağaç olanı zor boyadılar. Ağaçlı olanı yaptırmayın derim.

Görsel 3. Sınıf 6.kazanım üçboyut SONBAHAR ÇELENGİ

 Ekleme çıkarma içten ve dıştan kuvvet uygulama yoluyla farklı malzemeleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar. 

Sonbahar aslında hiç de hüzün mevsimi değil. Ormanlar, dağlar renklerin tonlarıyla bezenir. Yola çıkmanın, bu görsel şölenin peşine düşmenin tam zamanı..

Kızımla harika sonbahar havasından yararlanmak için ormanda keşif yapmaya gittik. Eve dönünce topladığımız meş8e palamudu, kozalak, yaprak, ağaç kabuğu gibi sonbahar güzelliklerini büyüteçle inceledik. Sonra kozalakların arasına ponpon koyup hemen bir etkinlik yapıverdik.

Aynı şeyi öğrencilerime de söyledim. Hafta sonundan hazırladıkları tamamen sonbaharı anımsatan, doğadan ilham alan malzemelerle grupca sonbahar çelengi yaptık.

Önce malzemeleri yapıştırmak için kuru dalları daire şeklinde getirdik. Kalınca bir zeminimiz oldu. Sonra üstüne silikonla malzemelerimizi yapıştırdık. El yapımı, sınıfımızı yansıtan, çekici, sonbahar atmosferini yayan bir çelengimizi kapımıza astık. Zevkli ve eğlenceli bir etkinlikti.


Aslında sınıfta veya evde yapabilecek birçok sonbahar etkinliği var. Örneğin;
*Orman gezisi
*Sonbahar malzemelerini büyüteçle inceleme
*Kozalak arasında ponpon koyma
*Kozalak deneyi
*Kuru yapraklardan hayvanlar yapma
*Yaprak baskısı gibi

Yaprak sıkılmıştı ağaçtan, bahaneydi sonbahar...
Necip Fazıl Kısakürek

Görsel 3. Sınıf 5. Kazanım ön, orta, arka plan çalışmamız


Görsel sanatlar 3. Sınıf kazanım 
G.3.1.5. İki boyutlu ön, orta, arka planı kullanır 
Kazanımı ile ilgili çalışmamızı Atatürk resmi kullanarak yapip 29 Ekim haftası ile ilişkilendirdik. 

Çıktısını aldığım sayfayı aşağıdaki gibi öğrencilere cetvelle çizdirdim. Atatürk'e gelince çizgimizi atladık. Böylece Atatürk ön plana çıkmış oldu. Kâğıda kendiniz çizip sonrada fotokopi çekebilirsiniz ama ben kendilerinin çizmesini tercih ettim.

Herkesinkini tek tek kontrol edip duzelttikten sonra boyamaya gectik. Tüm aşamalarını kontrol etmeniz gerekiyor boyarkende.




Aşağıdaki resmi çıkartarak sizde yapabilirsiniz. 


Görsel 3. Sınıf 4. Kazanım geometrik organik biçimler

 Gözleme dayalı çizimlerde geometrik ve organik biçimleri kullanır. 

Tüm geometrik şekiller üç temel şekil olan; üçgen, kare yuvarlak şekillerden ortaya çıkar. Doğada bulunan şekillerdir. Örneğin, bir yaprağın ağacı, böceğin şekli organik bir şekildir. Gerçekçi resimlerde ya da doğayı tasvir eden süslemelerde organik şekiller kullanılır.

Organik biçimler doğada kendiliğinden var olan canlı ve cansız tüm biçimleri kapsar. Ağaçlar, ağaçların dalları, yaprakları, çeşitli bitkiler, kayalar, hayvanlar vb. çeşitli nesnelerin biçimleridir. Geometrik biçimler kare, daire, üçgen, dikdörtgen, oval vb. düzenlemeler ile oluşturulmuş biçimleri kapsar

Organik biçimler kapsamında böceklerin hayati ve sekilleri uzerinden gitmek istedim. Yıllar onceki yaptığım çalışmayı güncelleyerek tekrar paylaşıyorum. 

Bilim çocuk dergisinin ağustos 2014 sayısını inceledik.
Böcek çeşitlerini öğrendik.
Böceklerin 2 kanat ,3 çift bacak, baş, göğüs,  karın bölümleri ve 2 anteni olduğunu öğrendik.  
Bilim cocuk dergisinin bu sayısına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz 
 





Bazı ülkelerde böcek yendiğini öğrendik. 


Dergideki bulmacayı yaptık. 


Sonra derginin eki olan komik böcekler çalışmasını yaptık. 
Parçaları dağıtıp böcek oluşturmaya çalıştık.






Herkesin böceğini fon kartonuna yapıştırdık.
Altına incelediğimiz böcek kartlarını yapıştırdık.
Panomuz asılmaya hazır.



Görsel 3. Sınıf 3. Kazanım tamamlama etkinliği

Bugunki etkinligimizi görsel sanatlar veya serbest etkinliklerde kullanabilirsiniz.

3. Sınıf 3. Kazanım görsel sanat çalışmasını yaparken güncel kaynaklara dayalı fikirler gelistirir.
 
 Gazetelerden kesip insan resimleri getirdik. Bu resimlerin kafaları ve vücutlarını kestik. Vücudu olmaya kafa kafasi olmayana vucut yaptık.
Tavsiye ederiz.