31 Ağustos 2015 Pazartesi

YAŞADIĞIMIZ YER 2



http://instagram.com/kubranindersi
Linke tıklayarak bizi instagramdan takip edebilirsiniz. Hikayede anlık paylaşımlar yapiyorum.

Ayrıca youtube kanalımızda da etkinliklerimizin videolarını izleyebilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak abone olabilirsiniz
https://www.youtube.com/channel/UCsv2sDwdJ6JhxuFXRdkb53A



Buda yaşadığımız yer ile ilgili başka bir çalışma. 
Aynı türden saklama kabı bulamamıştım ben o zaman.  Hepsi dikdörtgen olsa daha güzel olur. 
Önce kaplarımızın yeşil kapaklarına gezegenimiz, kıtamız, ülkemiz, ilimiz, ilçemiz.. diye yazıp yapıştırdık. Sonra tek tek kapakları elime alıp sordum:
-Gezegenimiz ne?
-Dünya
 Dünya cevabını saklama kabının üstüne yapıştırdık. 
-Hangi kıtadayız?
-Asya 
-Ülkemiz 
-Türkiye... 
 Cevapların hepsini yapıştırdık. 

Sonra kaplarımızın içini öğrendiğimiz bilgilerle doldurduk. Örneğin dünya kabında dünya maketi, dünya haritası, diğer gezegenlerin isimleri .... var.  

Sonra da kaplarımızı üst üste koyup her tenefüs seyre daldık. :)



24 Ağustos 2015 Pazartesi

YAŞADIĞIMIZ YER



http://instagram.com/kubranindersi
Linke tıklayarak bizi instagramdan takip edebilirsiniz. Hikayede anlık paylaşımlar yapiyorum.

Ayrıca youtube kanalımızda da etkinliklerimizin videolarını izleyebilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak abone olabilirsiniz
https://www.youtube.com/channel/UCsv2sDwdJ6JhxuFXRdkb53A


 Resimdeki çalışmayı yaşadığımız yeri daha iyi tanıyabilmek için yaptık.
 Tüm sınıflar için uygulanabilir eğlenceli ve öğretici  bir çalışma.


Önce fon kartonlarımızı şekilde gibi kesip 7 tane yuvarlak elde ettik. Bu kesme işlemini evde yapmalarını istedim. Kartonlarla ne yapacaklarına dair olan merakları  onları güdülemeye yetti. Sınıfta üstüste koyup ip ile hepsini birbirine turturduk. En alttan başlayarak dünyam, kıtam, ülkem, ilim, ilçem, kasabam, evim şeklinde yazdık.



Daha sonra gene en alttan başlayarak getirdikleri haritaları yapıştırıp o bölümle ilgili bilgiler yazdık. Yazıları resimleri büyüterek rahatca okuyabilirsiniz. 


Yaptığımız çalışmaları duvarımıza asarak sergiledik. 
Biz çok eğlendik, öğrendik.
Sıra sizde.. :)

17 Ağustos 2015 Pazartesi

GÜNEŞ SAATİ

4. SINIF SOSYAL BİLGİLER
5. ÜNİTE: İYİ Kİ VAR

Kazanım 2: İnsanlığın kullandığı belli başlı zaman ölçme araçlarını ve belirleme yöntemlerini tanır. 

Zamanı ölçme ile ilgili ilk çabalar güneş saatiyle başlamış. Güneşin oluşturduğu gölgeden yararlanarak saat bulunuyormuş. Tabi güneşsiz bir günde kullanılamaz olmuş. Sonrasında su saati, kum saati... derken zamanı öğrenme merakı hep devam etmiş. 

Bende güneş saatinin mantığını anlamaları için sınıfımdaki öğrencilerle birlikte güneş saati yapmaya karar verdim. Yalnız öyle kartondan falan değil...

Ta Ta! İşte karşınızda güneş saatimiz.
Ooo! Saat 10 olmuş bile. :)
Öncelikle hemen belirteyim. Hiç bir yerde görmedim. Fikir tamamen bana aittir. Orjinaldir.  2013 yılında yapmıştık sanırım.
 Bi anda gelen ilhamla birlikte güneş saati yapmak için okulun bahçesinde kendimize bir yer belirledik. Gün boyu binanın yada etraftaki ağaçların gölgesinin gelmemesi gerek. Güneş saatindeki o mil vücudumuz olacak. . Öğrencilerle birlikte her saat başı dışarı çıktık. Ayağımızı koyacağımız noktayı kare içine aldık. Mesela saat tam 9'da 10'da.. kare içine aldığımız aynı noktaya basarak başımızın gölgesine tebeşirle işaret koyduk. Okul saatinden yani 3'den sonrasını da okulun hemen yanında oturan bir öğrenci her saat başı gelip gölgesine işaret  koydu. Ertesi gün 'Öğretmenim 6'da güneş yoktu. İşaretleyemedim' dedi. Böylece güneş saatinin olumsuz yönlerini de konuşmuş olduk.  Sonrada işaretlediğimiz yerleri yağlı boya ile boyayıp güneş saatimizi tamamladık. 
Okuldaki bütün öğrenciler tenefüslerde saat kaç diye bakıp duruyorlar. :)

Buda sonraki derslerde yaptığımız kum saatimiz

10 Ağustos 2015 Pazartesi

DEYİMLER AĞACI

Daha yayınlayacağım o kadar çok çalışma var ki zaman bulup bilgisayar başına oturmak mucize gibi birşey. Ama sevdim ben bu blog yazma işini. Hem benim içinde düzenli bir arşiv oluyor. Göndereceğiniz değişik çalışmalarınızı blogumda yayınlayıp arşivimizi beraber daha da büyütebiliriz. Sırada deyimler ağacımız var. 


Metinlerde geçen yeni öğrendiğimiz kelimeleri sprey boya ile boyadığım deyimler ağacımıza asıyoruz. 
Deyim mi atasözü mü karıştırmıyoruz. 

5 Ağustos 2015 Çarşamba

5N1K



http://instagram.com/kubranindersi
Linke tıklayarak bizi instagramdan takip edebilirsiniz. Hikayede anlık paylaşımlar yapiyorum.

Ayrıca youtube kanalımızda da etkinliklerimizin videolarını izleyebilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak abone olabilirsiniz
https://www.youtube.com/channel/UCsv2sDwdJ6JhxuFXRdkb53A

Nedir 5N1K kuralı?

5N1K: Nerede, niçin ,ne, ne zaman, nasıl, kim

NE.... ....................Konuyu verir
NEDEN.................Amacı verir
NASIL...................Yöntemi belirler
NEREDE...............Mekan ve yer kavramları
NE ZAMAN..........Süre-süreç kavramları
KİM.......................İlgili ve sorumlu kişileri belirler

Artık habercik de 'Nereden' de eklenerek 6N1K olmuş.

Ve işte karşınızda hikaye yazma kutumuz
                            
Her sınıf seviyesine göre basitleştirilerek kullanılabilen hikaye yazma kutumuzu sene başında hazırladık. 
Önce 'kim'den başladık. Öğrencilere küçük küçük kestiğim sarı renkli kağıtları dağıttım.  Bir yüzüne herkes istediği bir ismi yazdı. Arkasına da babaanne mi, anneanne mi, dede mi, çocuk mu, çoban mı, öğretmen mi neyi istiyorlarsa onu yazıp bu kişiyi tanıttılar. Aynı şekilde diğer renkli kağıtlara bütün soruları cevapladık. 
Her öğrenci kutumuzda ki her bölmeden birer kağıt alıp elindeki bu 6 kağıdı okuyup hayal gücünü kullanarak hikayeler yazdılar.
Mesela çektiği kağıtlarda yazanlar şunlar olsun:
KİM:  Tek kolu olmayan Ali amca
NEREDE: Ormanda
NE ZAMAN: İkindi vakti
NASIL: ...
NE:...
NİÇİN:...
.....
İkindi vakti yaklaşmıştı. Ali amca ormanda topladığı odunları eşeğine yükledi. Eve doğru yöneldi. Akşama diğer köydeki evli kızı gelecek diye çok sevinçliydi. Gerçi küçük torununun kesik olan koluna korkuyla bakması onu üzüyordu. Üzüldüğü kolunun olmayışı değil torununun onun yüzünden korkması idi.
.......
Bu çalışmayı her hafta 1 ders saatinde yaptık. Çok güzel hikayeler çıktı ortaya. Yazdıklarımızda ki  yazım hatalarını düzeltip panomuza astık. Keşke bir tanesinin fotoğrafını çekseymişim. 
Hazırlamasıda basit olan bu kutuyla sizde öğrencilerinizin yaratıcıkları ve yazma becerileri de geliştirebilirsiniz. 'Hadi hikaye yaz' demekdense kendi yazıp seçtiği sorulara uygun hikaye yazımına daha istekli oluyorlar. 
Deneyin derim.

3 Ağustos 2015 Pazartesi

ORTAOKUL KİTAP OKUMA YARIŞMASI SORULARI

Okulumuzda geçen dönem kitap okuma yarışması yaptık. Belirlenen kitapları okuyan öğrencilerimiz kitap ile ilgili hazırladığımız sorulardan sınav oldu. Hediyelerde baya iyi olunca katılım yüksekdi. Sizlerde okulunuzda kitap okuma yarışması yapmak isterseniz diye sorularımızı paylaşmak istedim. Tavsiyem bu tür yarışmaları dönem sonuna bırakmamanız.
Yaz tatilinde çocuğunuza bu kitapları okutturup evde de soruları çözdürebilirsiniz. 
Kitaplarımız 4.-5.-6.-7.-8. sınıf seviyelerine uygun.

Define Adası kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz


Beyaz Diş kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz


Cingöz Recai kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz


Gurbet Hikayeleri kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz


Beyaz Gemi kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz.


Fatih_Harbiye kitabının sorularını buradan indirebilirsiniz.


Soruların hepsini arkalı önlü tek sayfada olacak şekilde düzenledik. İndirip düzeltmeye gerek duymadan direkt sınıfa uygulayabilirsiniz. 
Hepsini buradan indirebilirsiniz. 
Cevap anahtarları ise burada .

Sizlerde hazırladığınız soruları bana gönderirseniz burada okul adı ile paylaşıp 'kitap okuma yarışması' ile ilgili büyük bir  arşiv oluşturabiliriz.