3. ÜNİTE: YAŞADIĞIMIZ YER
KAZANIM NO 6: Çevresinde gördüğü doğal ve beşeri unsurları ayırt eder.
Kazanımımızın işleniş süresi 3 ders saati. 'Doğal unsur şuna denir, şunlarda örnekdir' diye söyleyip deftere yazdırmak yerine onları da aktif derse katacak eğlenecekleri bu maketleri yapmaya karar verdim. Maket yapacak malzemeleri nerden bulacağız diye düşünmeyin. Malzemelerimiz herkesin çok kolay ulaşabileceği türden. Elişi kağıdı, fon kartonu, köpük, toplu iğne. Sonuçta bir bina inşa etmeyeceğiz:) Gelelim maketimizin yapılışına
Önce doğal unsurlar maketinden başladık. Amaç doğal unsurların hepsini bir arada görebilmek. Farklılıklarını anlayabilmek. Mesela ben ova ve platoyu hep karıştırmışımdır.
Dağ,ova,akarsu,plato,vadi,göl,şelale.. doğal unsurlardan. Yani doğada kendiliğinden oluşmuş, oluşumunda insan eli olmayan unsurlar.
Önce köpüğümüzü mavi fon kartonu ile kapladık. Sağ üst kısıma doğru kahverengi el işi kağıdı yapıştırdık. Önce deniz kıyısındaki doğal unsurları yaptık. deniz. körfez, burun, akarsu, yarımada. dağ plata ova yaparkende elişi kağıdını kabartarak köpüğe iğneledik. mesela plato ovaya göre daha yüksekde. hep üstten çekmişim. aynı hizada yandan çekseymişim daha belli olurdu. genede aşağıdaki resimlerden ayrıntılı inceleyebilirsiniz.
Doğal unsurlar maketimiz sınıftaki yerini aldı.
Duyulara hitap ettiği için kalıcı öğrenme sağladığını düşünüyorum. Ezbere yönelik değil.
Öğrencilerden gelen istek doğrultusunda ertesi gün beşeri unsurları da yaptık.
Buda beşeri unsurlar maketimiz.
Baraj, köprü, binalar, parklar, yollar, limanlar, tüneller ... Beşeri unsurlardan. Beşeri unsur; insanların doğal ortamlarda ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yaparak oluşturdukları unsurlardır. Beşeri unsurların oluşumunda doğrudan insan eli vardır.
Sınıfta yaptığımız binalarımızı, yolumuzu, köprümüzü köpüğün üzerine yerleştirdik. Düzenledik. Buda çok güzel oldu. Önce öğretmen keyif alacak anlattığı dersten. Bizde de öyle oldu.
Herkese keyifli dersler:))