22 Eylül 2024 Pazar

görsel 1. sınıf 15. kazanım

 G.1.3.3. Sanat eserleri arasındaki farklılıkları açıklar.

Heykel, resim, seramik, mimari yapı vb. sanat eseri örnekleri arasındaki farklılıklar üzerinde durulur.

görsel 1. sınıf 14. kazanım

 G.1.3.2. Sanat eserinin biçimsel özelliklerini söyler.

Sanat eseri öğrencinin yaş ve düzeyine göre seçilir; eser, renk, çizgi, biçim/şekil açısından incelenir.

görsel 1. sınıf 13. kazanım

 G.1.3.1. Yapay objelerle doğal objeleri ayırt eder.

Sanat eserleri de dâhil olmak üzere çevresindeki yapay ve doğal somut nesneleri tanımaları sağlanır.

Nesneler incelendikten sonra, bu nesneler üzerindeki renk, çizgi ve biçim/şekil gibi sanat elemanları gösterilir. Sonrasında kendilerinden bu tarz bir yaklaşımla en az beş nesne belirlemeleri ve hangi biçim, çizgi ve renklerden oluştuklarını söylemeleri istenebilir.

görsel 1. sınıf 12. kazanım

 G.1.2.2. Müze, sanat galerisi, sanatçı atölyesi, ören yeri vb. ile ilgili izlenimlerini söyler.

Gerçekleştirilecek müze, ören yeri, sanatçı atölyesi ziyareti veya müze, ören yeri ile ilgili video, film,

belgesel, sanal tur izletimi sonrası veya müze, ören yeri, sanatçı atölyesi ile ilgili görseller gösterildikten

sonra düşüncelerini söylemeleri istenir.

görsel 1. sınıf 11. kazanım

 G.1.2.1. Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark eder.

Farklı sanat örneklerinden hareketle, sanatın bir milleti, toplumu veya medeniyeti oluşturan yerel ve

evrensel değerler içeren kültür ürünleri olduğu üzerinde durulur.

görsel 1. sınıf 10. kazanım

 G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

Renk: Ana renk

Çizgi: Zikzak, nokta, dalgalı, spiral

Biçim/Şekil: Geometrik, organik

Bu haftaki çalışmamızda bir ev resim dağıttım. Evin çatısını ve duvarlarını çizgilerle yaptık

 Eğik çizgi paralel çizgi spiral dalgalı zigzag gibi  renk olarak sadece ana renk kullandık.  

Bu resmi fotokopide biraz büyüttüm. Başlamadan önce açıklamalar yaptım.tahtada aşagıdaki örneği yaptım. Renk olarak sadece ana renkleri kullanıyoruz. Cizgilerle dolduruyoruz.


Hepsininkini bu şekilde panoya astım 

Bir ders yetiyor.istereeniz aşağıdaki farklı evleri de kullanabilirsiniz 







görsel 1. sınıf 9. kazanım

 G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

Bu çalışmalar oluşturulurken kesme, yapıştırma, elle şekillendirme gibi teknikler kullanılarak origami, kil ile şekillendirme vb. çalışmalar oluşturulabilir. Çalışma yardımlaşma ile gerçekleştirilebilir.

Bu hafta elisi kagitlariyla köpek origamisi yapıyoruz . Yapılışını kolay köpek origami yazarak youtube dan ulaşabilirsiniz. 

görsel 1. sınıf 8. kazanım

 G.1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar.

Sanatçıların çevrelerinde olup bitenleri çok daha dikkatli gözlemleyebilmeleri üzerinde durulur. Bunun aynı zamanda bir sorumluluk olduğu belirtilir ve duyarlılığı da beraberinde getiren bir davranış olduğu anlatılır.

Bu hafta görsel sanatlar dersini okul bahçesinde yaptık.  Okulumuza bakarak okul binamızı çizmeye çalıştık. Önündeki Atatürk büstü icinse küçük ata resimleri yapıştırdık. Disarda yapmak istemeyenler okulunun fotoğrafını açıp ordanda cizdirebilir. 

Resim cekmeyi unutmuşum 😔

görsel 1. sınıf 7. kazanım

 G.1.1.7. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanır.

Bir sanat eserindeki benzer veya farklı olan objeler arasındaki büyüklük-küçüklük ilişkisi açıklanarak

uygulamalar yaptırılır.

Bu kazanımla ilgili hazır bu hafta lale kelimesini yazıyorken lale boyaması yapalım istedim. 
Büyük laleleri kırmızıya küçük laleleri sarıya boyadık.  Pastel boya kullandık. İçine de lale yazdık.  Aslında  boyama harici çalışma yapacaktım.  Büyük lalelere krapon kağıdını yuvarlayıp yapıştırma Küçük laleleri de el işi kağıdı yapıştırma gibi. Sonradan bu şekilde boyamadaya karar verdim. Sizlerde sınıf düzeyine göre malzemelerinize göre büyüklük küçüklük kavramı için bu çalışmayı yapabilirsiniz.  
Aşağıdaki resmi çıktı alabilirsiniz. 







görsel 1. sınıf 6. kazanım iglo ve penguen çiziyoruz

 G.1.1.6. Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade eder.

Yakınlık, uzaklık, büyüklük ve küçüklük ilişkileri üzerinde durulur.

Kazanımı ile ilgili canlı dersimizde iglo ve penguen çizdik. figür ve mekan üzerinde konuştuk. öncesinde iglo evleri ile ilgili bilgiler izledik. 
Aşağıdaki videoyu açarak öğrencilerinizle birlikte yapabilrisniz


görsel 1. sınıf 5. kazanım Pastel boya etkinliğimiz

 G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.

Geometrik (kare, daire, üçgen vb.) ve organik biçimler oluşturularak renkli fon kartonu üzerinde

düzenlenmesi sağlanır.

Bugünkü etkinliğimiz görsel sanatlar dersinde serbest etkinliklerde ve matematikte geometrik cisimlerin öğretiminde yaptırılabilir
Farkli büyüklüklerde şekiller cizip kesiyoruz. Kestiğimiz parçanın kenarlarını pastel boya ile boyuyoruz.



Sonra bu parçaları ayrı bir kağıdın uzerine koyup şeklin kenarlarindankagida dogru boyayi yayıyoruz.

Küçük şekli diger şeklin içine koyup devam ediyoruz. Biz çok eğlendik tavsiye ederiz.









görsel 1. sınıf 4. kazanım Kendimizi çiziyoruz

 G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturur.

Bugünkü görsel sanatlar dersinde aynaya bakarak kendimizi çizdik.


Önce kendimi çizdim. :))
Sonra onlardan kendilerini çizmelerini istedim. Ne görüyorlarsa onu çizdiler. 
Bazıları kendine duygu kattı. Bağırırken ki ağlarken ki hallerini çizdi. Hiçbirine müdahale etmedim. Fotoğraf çekmiyoruz ki biz resim yapıyoruz. 
Görsel sanatlar dersinde mümkün olduğunca hazır çizim fotokopiler kullanmamaya çalışıyorum. Hayal güçleri gelişsin istiyorum.













Görsel 1. sınıf 3. kazanım

 G.1.1.3. Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına yansıtır

kağıda rasgele çizgi çizilir. öğrencilerden hayal güclerini kullarak çizgiyi tamamlamaları istenir. 












görsel 1. sınıf 2. kazanım PARMAK BOYASI ETKİNLİĞİMİZ

 G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

Uygulama yaptırılırken -öğrencinin bilgi düzeyi ve ekonomik imkânlar ölçüsünde- oyun hamuru, kil, kâğıt, boyar malzeme vb.nin yanı sıra dijital teknolojilerden (fotoğraf makinesi, tablet, akıllı tahta vb.)yararlanılması

üzerinde de durulabilir.

Bugün boya etkinliği olarak pastel boya ve kutu boya dışında parmak boyası kullandık.
Çocuklar parmak boyası ve sulu boya etkinliklerini genelde çok seviyorlar. Tabi sonrasında velileri forma ve öğretmeni de sınıf temizliği bekliyor. Bu yüzden de çok tercih edilmeselerde bugün çizgi çalışmalarından sonra öğrencileri mutlu etmek istedim. 
Çalışmamızı yapmak için 5 6 adet kulak çöpünü paket lastiği ile bağlıyoruz.  Bu bağlama işini evde yaptırırsanız zaman kazanmış olursunuz. Ben velilere söylemeyi unutmuşum. Benimkilerde 1. Sınıf olunca sınıfta hepsininkini tek tek bağlaması zor oldu zaman aldı. 

Sonra hazırladığım ağaç  fotokopisini öğrencilere dağıttım.
 Kulak çubuklarını boyalara batırıp kağıda izlerini çıkardık. 
Biz gene bugün güzel bir gün  geçirdik. 
1. Sınıf öğretmenlerine ayrıca kolaylıklar diliyorum.;) 
Boş ağaç boyama sayfasını buradan indirebilirsiniz. 









görsel 1. sınıf 1. kazanım Pipetle suluboya

 G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.

Görsel sanat çalışması oluşturma süreci; araştırma, bilgiye ulaşma, gözlem, malzemenin belirlenmesi,

tasarlama ve biçimlendirme basamaklarını içerir.