4 Mart 2020 Çarşamba

5.gün ERASMUS Dortmund kurs merkezi

04.03.2020
BAŞARI İÇİN ÖZGÜVEN VE MOTİVASYON

Dortmund Teknik Üniversitesi’ndeki Pedagoji Öğretmeni Bayan Ortmann ve Bay Christopher İle olan teorik ve pratik bilgi semineri için saat 08.30 da üniversitede hazır bulunduk.
Giderken gördüğüm hava tramvay ulaşım sistemi dikkatimi çekti. Üniversite içinde bölümler arası ulaşımda kullanılıyor

Reha kurs merkezinde ilk olarak Pedagog Bayan Ortmann dan teorik bilgiler aldık.

Hakemlik Sistemi ile ilgili bilgiler alındı. Hakemlerin 8. Sınıfı tamamlayan öğrenciler arasından seçildiğini, bu öğrencilerini önce 1 yıl haftada 1 saat ders görerek eğitim sonucunda elde ettikleri sertifika ile hakemliği hak ettiklerini belirtti. Hakemliğin amacı tartışmanın iki ucunda bulunan öğrencilerinin her birinin kazançlı çıkmasıdır. Öğrenciler arasındaki sorunların yine öğrenciler aracılığı ile çözülmesi doğrultusunda inisiyatif tanınıyor.
‘’Sosyal Politika dersi kapsamında çocukların okula alışması, birbirleri ile kaynaşması, sınıf bilinci oluşturulması, iletişim, empati, sorun çözme gibi derslerin bu kapsamda verilmesi ve bu kapsamda sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenmesi sağlanmaktadır’’ bilgisini verdi. Bu ders öğretmenle birlikte pedagog eşliğinde sınıf ortamında verilmekte, sınıf öğretmeni tarafından da öğrenciler gözlemlenmektedir. Böyle bir çalışma ile öğretmen-pedagog iletişiminin öğrencilere model olması, pedagogun öğrenci ile ilgili öğretmenine olumlu cümleler kurması ve öğrencinin bu cümleleri duyup daha da motive olması sağlanmaktadır. Bunun yanında kurallara uymayan, ders akışını bozan öğrencilere teneffüslerde 5 dakikalık temizlik yapması cezası veriliyor. Pozitif davranışlar sergileyen öğrencilere ‘’Teşekkür ederim’’ yazısı olan bir kâğıdın altına isimleri yazılması sağlanıyor. Bu olumlu davranışları sonucunda 10 kez ismi yazılan öğrencilere ise öğretmenin hazırladığı özel bir pekiştirme mührü defterine vurulmak sureti ile ödüllendiriliyor. Her bir öğrenci için ayrı bir defter tutuluyor ve olumlu-olumsuz tüm davranışlar bu deftere kaydediliyor. Her ayın sonunda bu defteri öğrenciler ailelerine imzalatıyor. İnceleme sonucunda ödüllendirme yapılarak öğrenciler motive ediliyor. Ayrıca Edu-Page isimli bir application ile veli-okul iletişimi sağlanıyor.
Bunun yanında öğrencilere okulun açıldığı ilk dönemde birbirlerini tanıması ve birbirleri ile kaynaşması için farklı etkinlikler sınıf bazında yapıldığını belirtti.
At yarışı etkinliği,

 sevilen ve sevilmeyen şeylerin söylenmesi suretiyle ayağa kalkma etkinliği,


 Olumluluk olumsuzluk etkinliği,

Fanta-Kola-Sprite-Geriye Dön etkinliği,

birlikte hareket etme etkinliği,

duygu zarları gibi etkinlikleri önce anlattı sonra pratik olarak uyguladı.

Sınıf kurallarını oluşturmak için, öğrencilerin ilgi istek ve beklentileri kapsamında bir kağıda 4 öğrenci; ‘’Sınıfımda ……. Olursa kendimi daha iyi hissederim’’ sorusuna 5 cevap yazar, ortak olan cevaplar belirlenir ve kâğıdın ortasına yazılır. Diğer grupların da sonuçları ile birleştirilerek sınıf kuralları ortaya çıkmış olur.

Öğrencilerin sorunlarının çözümünde ilk önce, sorunun altında yatan sebepler aranıyor. Tıpkı buz dağının su altında kalan kısmına bakmak gibi. Bu, drama yöntemiyle ortaya çıkartılmaya çalışıyor. Örneğin; biri şapkanı alsa ne yaparsın sorusu ile öğrencilerin verecekleri tepkiler drama yolu ile sergileniyor ve öğretmen tarafından analiz ediliyor. Problemlere göre gruplar oluşturuluyor ve çözüm yolları aranıyor.


******

Bay  Christopher dan öğrendiklerimiz ise

Trainings Room (eğitim odası)
Başlıca 3 kural:
1. Her öğrencinin kesintisiz öğrenme hakkı vardır.
2. Her öğretmenin kesintisiz öğretme hakkı vardır.
3. Herkes birbirine saygı duymak zorundadır.

Olumsuz bir davranışı iki kez yapan öğrenci bu özel odaya alınıyor ve sınıf öğretmeninin hata ile ilgili yaptığı bir planlama doğrultusunda öğrenci kendi başına durum değerlendirmesi yapıyor. Bu süreci öğrenci velisi ya da görevli bir öğretmen gözlemliyor. Bu şekilde öğrencinin yaptığı olumsuzlukları sorgulaması ( neyi yanlış yaptım, kimlere nasıl zarar verdim, bunu düzeltmek için neler yapabilirim) sağlanıyor. Öğrenci tüm bu süreç içeresinde asla suçlamalara maruz bırakılmıyor. Süreç sonunda öğrenci ile bir nevi sözleşme protokolü imzalanıyor.

No Blame Approach ( Suçlamama Yöntemi )
40 yıldır uygulanan bir yöntemdir.
3 aşaması vardır:
1. Zorbalığa uğrayan ile görüşmek
2. Destek Grubu ile konuşma
3. Birkaç hafta sonra zorbalığı gerçekleştiren, destek veren ve zorbalığa uğrayan öğrenciler ile durum görüşmesi




Bugünün sonucunda öğrendiklerimiz;
1. Çatışmaların çözümü, empati ve etkili iletişimdir.
2. Duygularımızı tanımak ve yönetebilmek insani ilişkilerimizi ve bağlarımızı güçlendirir.
3. Pozitif yaptırımlar ve kurallarla öfke kontrolü sağlanabilir ve her türlü zorbalık önlenebilir.
4. Çocukların yanlış davranışlarının altındaki gerçek sebepleri öğrenebilir ve onlara yardım edebiliriz, sorun olduğunda soruna odaklanmak yerine çözüm sürecine odaklanmak gerekir.
5. Suçlamam yöntemi sınıf iklimini daha barışçıl hale getirerek motivasyonu artırmayı hedeflemektedir.

Bütün bunların anlatıldığı videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder