Sanat alanındaki etik kuralları açıklar
Örneğin
*Başkasına ait olan eserler kopyalanmamalı
* Akran degerlendirilmesinde nesnel ve objektif davranılmalı
*Çalışmalar bir başkasına yaptırılmamalı
Sanat alanındaki etik kuralları açıklar
Örneğin
*Başkasına ait olan eserler kopyalanmamalı
* Akran degerlendirilmesinde nesnel ve objektif davranılmalı
*Çalışmalar bir başkasına yaptırılmamalı
Sanat eserinin bir değere sahip olduğunu farkeder kavrar
Bir sanat eserini duyuşsal ekonomik politik tarihi ve bunun gibi unsurlar bakımından değerlendirilmesi gerekir
Her sanat eserinin mutlaka bir sanatçı tarafindan yapıldığı bu eserde sanatcinin kendi duygu dusuncelerini yansıttığı her eserin eşsiz olduğu bilgilendirmesi yapılır.
oyun hamurlariyla kendilerine özgü bir eser çıkarmaları istenir
Sanat eseri ve sanat değeri olmayan nesneler arasındaki farkları ifade eder.
Ressam elimden çıkmış bir tabloyla fabrikasyon bir tabloyu örnek olarak gösterebilirsiniz
İncelediği sanat eseri hakkındaki yargısını ifade eder.
Sanat eseri incelemeyi dört başlık altinda toplayabiliriz.
1.Betimleme(tanimlama)o
2. Çözümleme (analiz)(biçimsel formal boyut)
3.Yorumlama (sanatçı ne söylüyor)
4. Yargı ( bu eser başarılı bir eser midir?)
Bu maddelere göre açtığımız Salvador Dali'nin kelebekler eserini inceledik.
Ekrandan resim açıkken ben de telefonumdan aşağıdaki sorulari onların seviyesine göre aciklayarak tek tek sordum.
Sorduğumuz cevapladigimiz sorular aşağıda.
1. Betimleme(tanimlama)
2. Çözümleme (analiz)(biçimsel formal boyut)
Sanat eserinde kullanılan sanat elemanları ve tasarım ilkelerini gösterir
Önce bu siteden sanat elemanları ve tasarim ilkeleri nelerdi onları hatırladık
Sonra Google art&culture sayfasindan birkac resim açıp yukarıdaki sanat elemanlari ve tasarim ilkelerini inceledik
Görsel sanatlar 3. Sınıf
Kazanim: G.3.3.1. Yerel kültüre ait motifleri fark eder.
Mimari, resim,halı, kilim, takı, çini motifleri
Sivas divriği ulu cami ve şifahanesi, erzurum çifte minareli medrese, dolmabahçe sarayındaki motifler
Türk süsleme sanatı, lale, karanfil, hayat ağacı motiflerini inceledik.
Sanat eserlerinin madde form ve fonksiyonu arasındaki ilişkiyi açıklar
Öğrencilere önce bir a4 kağıdı çizmeleri isteyin bunun bir görselini tahtaya yansıtarak yapabiliraininiz. 5 dk süre verin ardından. A4 kağıdını avucunuzunun içince buruşturun ve o şekilde çizmelrrini isteyin yine onun da görselini yansıtabilirsiniz. İkinci etkinliğe 15 dk süre verin.
İkinci etkinliğin sonunda ilk aşamada ki kağıdın şeklini ve işlevini sorun ve aynı soruyu ikinci aşama için de sorun. Nesnenin aynı olduğunu sadece formunda ve işlevinde değişiklik olduğunu farketmelerini sağlayın farklı sorular üretebilirsiniz. Etkinliğin bir derste bitmesini sağlayın... İyi dersler
Sanat eserleri ile geleneksel sanatların farklı kültürleri ve dönemleri nasıl yansıttığını açıklar
Geleneksel sanatlar, farklı kültür ve dönemlerde aynıdır örneğin ebru kakmacılık toplum ile ilgili çok bilgi vermez. Ancak Sanat Eserleri daha özgündür dönemlerle ilgili bilgi verir yeni akımlar tarzlar ve düşünceler ortaya koyar. Aradaki fark basitçe budur... Gelelim 3 sınıf çocuğuna bu nasıl anlatılır.
Bu yaştaki bir çocuğun bunu anlaması çok zordur.. Kazanım üst düzey bir kazanımdır.. Açıklama Düzeyinde olan bu kazanım bu yaşa göre çok ağır bir kazanımdır.. Bilgi düzeyi daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum. Kaldı ki dersin süresi 1 saatt.. Hangi ara bu farkı anlatıp açıklama yapmasını sağlayabiliriz bu biraz düşündürürcüdür. Ancak şöyle bir etkinlik yaptırabilirseniz etkili olabilir. Sınıfı iki guruba ayırın. Bir konu ortaya koyalım ör. GÜNDELİK YAŞAMLAR. bir gurup bu konuyu geleneksel sanatla anlatsın örnek verelim ebru....
Diğer gurup da özgün bir sanat eseri ortaya koyarak anlatmaya çalışsın. Etkinlik bitince iki gurubun çalışmasını değerlendirip hangisinin konuyu daha iyi anlattığını sınıfla birlikte değerlendirerek sonuca öğrencilerin ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Ya da plandaki örneğe göre İstikla Savaşı ile ilgili yağlı boya tablo ve Osmanlı İmparatorluğu Dönemini yansıtan minyatür çalışması örneği getirilebilir. Bunların teknik tür ve kullanılan malzemeye göre farklı oldukları ancak her ikisinin de kendi yapıldıkları dönemin kültürleri ve sosyal olaylarını yansittiklari üzerinde durulabilir.
Gözleme dayalı çizimlerde geometrik ve organik biçimleri kullanır.
Tüm geometrik şekiller üç temel şekil olan; üçgen, kare yuvarlak şekillerden ortaya çıkar. Doğada bulunan şekillerdir. Örneğin, bir yaprağın ağacı, böceğin şekli organik bir şekildir. Gerçekçi resimlerde ya da doğayı tasvir eden süslemelerde organik şekiller kullanılır.
Organik biçimler doğada kendiliğinden var olan canlı ve cansız tüm biçimleri kapsar. Ağaçlar, ağaçların dalları, yaprakları, çeşitli bitkiler, kayalar, hayvanlar vb. çeşitli nesnelerin biçimleridir. Geometrik biçimler kare, daire, üçgen, dikdörtgen, oval vb. düzenlemeler ile oluşturulmuş biçimleri kapsar