6 Nisan 2015 Pazartesi

ÇEVRE PROBLEMLERİ

3. Sınıf  Matematik Kazanım
Çevre: 
2. Düzlemsel şekillerin çevre uzunluğunu hesaplar.
3. Düzlemsel şekillerin çevre uzunlukları ile ilgili problemleri çözer ve kurar.

4. sınıf matematik kazanım
Çevre
1. Düzlemsel şekillerin çevre uzunluklarını belirler. 
2. Kare ve dikdörtgenin çevre uzunlukları ile kenar uzunlukları arasındaki ilişkiyi belirler. 
3. Aynı çevre uzunluğuna sahip farklı geometrik şekiller oluşturur. 
4. Düzlemsel şekillerin çevre uzunluklarını  hesaplamayla ilgili problemleri çözer ve kurar.


Çevre problemlerinden bahçeye ağaç dikme, bahçenin etrafına tel çekme ile ilgili problemlerle sıkça karşılaşıyoruz. Bu problemleri görselleştirmeye karar verdim. Öğrenciler çizdikleri ağaçları kesip gövdelerine kürdan yapıştırdılar. Kürdanlı ağaçlarımız bahçeye dikilmeye hazır. Kutumuzu toprakla doldurduk. Kürdanlı ağaçlarımızı uzun kenarı 32cm, kısa kenarı 20 cm olan bahçemize 8 cm aralıklarla dikdik. Çevresi 104 cm olan bahçemize kaç ağaç dikmemiz gerektiğini görmüş olduk.

Şimdi bu bahçemizin etrafını telle çevirmek gerek. Ne olur ne olmaz.  :) Bunun için soba borusu için kullanılan telleri kestik.
Soru: Kısa kenarı 20 cm olan dikdörtgen şeklindeki bahçemizin çevresine 2 sıra tel çekeceğiz. Bunun için 208 m tel kullanacağız. Peki bu bahçemizin uzun kenarı sizce kaçtır?

İpucu: Biz önce 208 m teli ikiye böldük. Bir tanesi bahçemizin çevresine eşit. Sonra bu bir sıradan 2 kısa kenarı ölçüp toplamda 40 cm kestik. Geri kalanlar uzun kenarlardı. Kalan uzun kenarlarımızı da ikiye bölüp 1 uzun kenarı bulduk. Artık biz uzun kenarın kaç olduğunu biliyoruz. Kaç çıktı söylemem.  :)
Diğer çevre etkinliğimize buradan ulaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder