23 Aralık 2014 Salı

RİTMİK SAYIYORUZ

Çarpım tablosunu ezberlemek yada ezberlememek! İşte bütün mesele bu...

Matematiğe ezber ile mi başladınız? Bunun farkına varılmadı mı? Her yıl ezber matematik bilgileriniz çoğaldı mı? Günden güne anlaşılması zor bir dersle karşı karşıyasınız..

Ritmik sayma becerisi olan bir çocuğun çarpım tablosunu ezberlemesine gerek yoktur. Ritmik saymada ezberleme değil kavrama önemlidir. Genelde bu bölüm ihmal edilir.  Ritmik sayma yapamayan bir öğrenci toplama, çıkarma, çarpma ve bölme becerisinden yoksun kalır.

Ritmik sayma yaptırılırken günlük yaşamda karşılaşılan örneklere dayalı saymalar yaptırılmalıdır. Örneğin 'Hadi yedişer sayalım' diyip sayma yaptırılmamalıdır. Gerçek hayatta 7'li grup olan varlıkların sayılması gerek. Yedişer saymada haftadan yararlanabilirsiniz. 'Bir hafta 7 gündür. İki hafta tatile gidersem kaç gün tatil yapmış olurum? ' gibi. İkilerde gözlerimizi, beşlerde ellerimizi kullanabilirsiniz.

Bizde ikişer sayma yaparken günlük yaşamdan çorapları kullandık. Mandalla tutturarak duvara astık. Yere sayı yazma, duvara yapıştırma gibi artık demode olmuş uygulamaları bu sefer yapmak istemedim. Gene farklı bir panomuz oldu. Mutluyuz;))


Beşerli sayarken ellerimizi kullandık.

Elişi kağıdına elimizin izini çıkartıp kestik. Hazırladığım beşerli sayıları öğrencilere dağıttım. Onlarda bu sayıları kestikleri ellerin üstüne yapıştırdılar. Fon kartonunu tahtaya yapıştırdım. Sırayla herkes gelip elini kartona yapıştırdı.







Ellerimizi beşer beşer saymış olduk. Bu beşerli sayma panomuzda duvardaki yerini aldı.




Sonrasında da aşağıdaki ritmik sayma yapbozu yaptık. Çıktılarını buradan alabilirsiniz.




1 yorum: