4 Mart 2020 Çarşamba

3. gün Erasmus Bozmo projesi Dortmund Almanya

02.03.2020
BAŞARI İÇİN ÖZGÜVEN VE MOTİVASYON

Kurs sağlayıcının belirlediği Funkeschule isimli okula gitmek için sabah saat 09.20 de yola çıktık. Okula gittiğimizde bizi okul müdiresi Bayan Rabiga karşıladı. Bizlere ilk olarak kendi odasını gösterdi. Sonrasında toplantı odasına geçtik ve okul rehber öğretmeni Bayan Tevez kendini tanıtarak bizlere okul genel bilgilerini verdi. 190 öğrencisi olan ve bünyesinde 1,2,3 ve 4. sınıflardan ikişer şube olarak 8 sınıf bulunan, 11 özel eğitim gereksinimli öğrencisi olan 17 öğretmenli, 28 ülkeden öğrencileri olan çok kültürlü bir okul Funkeschule.
Bayan Tevez bizleri ilk olarak 1-A şubesine götürdü. Sınıfta, bizdeki anasınıflarının etkinlik köşeleri benzeri farklı köşelerin ve etkinlik alanlarının bulunduğunu, sıraların ardarda değil de küme düzeni ile oluşturulduğunu, gerektiğinde yapılacak etkinliğe göre tekrar düzenlendiği bir yapıya sahip olduğunu gözlemledik. Sınıfta hem akıllı tahta hem de normal tebeşirli tahta mevcuttu. Her bir ders konusu için malzemeler ve bu malzemeler için dolaplar bulunuyordu. Sınıf zemini kaplamalıydı ve çocuklar sınıfta terlik veya çorapla dolaşıyorlardı. Sıralar çocukların yaşları ile orantılı yükseklikteydi ve her sınıfta lavabo mevcuttu.
  Bayan Tevez Sosyal Alıştırma (social training) uygulamasını gerçekleştirdi. Belirli bir hikayeye ait konuları, farklı duygulara bürünerek yorumlamayı amaç edinen uygulamada öğrenciler, tahtaya asılmış olan ve duygu ifadeleri içeren kağıtları rehber öğretmen bayan Tevez’in sıra ile açmasıyla, açılan o duygu ile gönüllülük esasına dayalı olarak yorumladılar. Üzgün, kızgın, şaşkın, güvenli, mutlu, korku duyguları ile aynı konuyu yorumlayan öğrenciler, uygulama esnasında dikkatin dağıldığı anlarda bayan Tevez in alkış ve bazı hareketler içeren ritimli ritüelini öğrencilerin de katılarak yapması ile tekrar konuya odaklandılar. Dikkatin dağıldığı bütün durumlarda bu uygulamayı tekrarlayan bayan Tevez gerçekten de öğrencilerin dikkatini tekrar toplamayı başarıyor ve etkinliğe devam ediyordu. Bayan Tevez bu türdeki çalışmaların sosyal ve psikolojik desteğe ihtiyaç olan öğrencilerin erken tanınması ve bu doğrultuda çözüm üretilmesine yönelik olduğu, duyguyu anlamlandırma çalışmasının aynı zamanda problem çözmeye yardımcı olduğu için uygulandığını söyledi.
Ayrıca 3. Sınıflara bisiklet ehliyeti için polis teşkilatından 1 polis görevlendirilmişti. Bisiklet trafiği için eğitim veriliyordu.
Okul müdiresi bayan Rabiga diğer sınıfları da gezmemizi ve belirli bir süre ile gözlem yapmamızı sağladı. Bu gözlem sırasında edindiğimiz bilgiler ışığında söyleyebiliriz ki her sınıfta farklı oturma düzenleri, drama ile anlatım, rahat bir sınıf ortamı ve öğrencilerin etkinliklerinin sergilendiği farklı alanlar var. Dersler 45 dakika sürüyor.
Kütüphane düzenleri, ülkemizdeki kütüphane düzeninden farklı olarak, din derslerinin görüldüğü ve etüt için kullanılan alanları içeren bir düzende kurulmuştu. Ayrıca kütüphanenin arka kısmında rahatlama alanı denilen birkaç koltuk ve kanepe ile doldurulmuş bir alan vardı.
Tüm okulu gezdikten ve gerekli gözlemleri yaptıktan sonra tekrar toplantı odasına geçerek projemizin gerçekleşmesinde önem arz eden soruları bayan Tevez’e yönelttik.
Aldığımız cevaplara göre;
Almanya’ da anasınıfı eğitimi zorunludur ve bağımsız anaokullarında yürütülüyor. Okula başlama yaşı 6, zorunlu eğitim 4 yılı ilkokul, 6 yılı ortaokul ve lise olmak üzere 10 yıldır. Üniversiteye gitmek için 3 yıl hazırlık eğitimi alan her öğrenci sınavsız olarak üniversiteye kayıt olabiliyor. İlkokulda resim, müzik ve beden eğitimi derslerine branş öğretmenleri giriyor. Okullarda çoklu zekaya yönelik alanlar ve atölyeler var.
İlkokulda öğrencilerin değerlendirilmesi:
Birinci sınıfta öğrencilerin değerlendirilmesi için not verme diye bir şey yok. 2. sınıf öğrencilerin ders içi ve ev ödevleri göz önünde bulundurularak bir üst sınıfa geçip geçmeyecekleri aileleri ile birlikte karar alınarak gerçekleştiriliyor. 3. Sınıf sonunda sınav yapılarak 4. Sınıfa geçip geçmeyecekleri belirleniyor.
Sınıf mevcutları maksimum 29 kişidir.
1 ve 2. Sınıflarda haftalık 20 ile 22 saat arası, 3 ve 4. Sınıflarda haftalık 26-27 saat ders veriliyor.
Derslerinde geri kalan öğrenciler ve Almanca konusunda eksiği olan öğrenciler ders bitiminden sonra saat 4 e kadar eğitim alıyorlar.
Maddi durumu iyi olan öğrenciler aylık 50 Euro ya, etüt alan ve maddi durumu iyi olmayan öğrenciler ise ücretsiz olarak okul yemekhanesinden faydalanabiliyor.
Ayrıca okulda kantin yok.
Sonuç olarak,
Duygusal eğitim aktiviteleriyle değişik duygu durumlarını tanıyıp ifade edebilen çocuklar;
1. Kendi duygularını ve arkadaşlarının duygularını tanıyabileceklerdir.
2. Duyguları tanıyabilen öğrenciler empati yapmayı öğreneceklerdir.
3. Empatik yaklaşımla sağlıklı ilişkiler kurulacaktır.
4. Duyguyu anlamlandırabilen öğrenciler, problemlere çözüm getirebileceklerdir.
5. Duygusal becerileri gelişmiş öğrenciler sağlıklı özgüven ve motivasyon geliştirecekler, sınıf yönetimi daha kolay ve sağlıklı olacaktır.

Okulu ve uygulamalarını aşağıdan izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder