5 Ağustos 2015 Çarşamba

5N1K



http://instagram.com/kubranindersi
Linke tıklayarak bizi instagramdan takip edebilirsiniz. Hikayede anlık paylaşımlar yapiyorum.

Ayrıca youtube kanalımızda da etkinliklerimizin videolarını izleyebilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak abone olabilirsiniz
https://www.youtube.com/channel/UCsv2sDwdJ6JhxuFXRdkb53A

Nedir 5N1K kuralı?

5N1K: Nerede, niçin ,ne, ne zaman, nasıl, kim

NE.... ....................Konuyu verir
NEDEN.................Amacı verir
NASIL...................Yöntemi belirler
NEREDE...............Mekan ve yer kavramları
NE ZAMAN..........Süre-süreç kavramları
KİM.......................İlgili ve sorumlu kişileri belirler

Artık habercik de 'Nereden' de eklenerek 6N1K olmuş.

Ve işte karşınızda hikaye yazma kutumuz
                            
Her sınıf seviyesine göre basitleştirilerek kullanılabilen hikaye yazma kutumuzu sene başında hazırladık. 
Önce 'kim'den başladık. Öğrencilere küçük küçük kestiğim sarı renkli kağıtları dağıttım.  Bir yüzüne herkes istediği bir ismi yazdı. Arkasına da babaanne mi, anneanne mi, dede mi, çocuk mu, çoban mı, öğretmen mi neyi istiyorlarsa onu yazıp bu kişiyi tanıttılar. Aynı şekilde diğer renkli kağıtlara bütün soruları cevapladık. 
Her öğrenci kutumuzda ki her bölmeden birer kağıt alıp elindeki bu 6 kağıdı okuyup hayal gücünü kullanarak hikayeler yazdılar.
Mesela çektiği kağıtlarda yazanlar şunlar olsun:
KİM:  Tek kolu olmayan Ali amca
NEREDE: Ormanda
NE ZAMAN: İkindi vakti
NASIL: ...
NE:...
NİÇİN:...
.....
İkindi vakti yaklaşmıştı. Ali amca ormanda topladığı odunları eşeğine yükledi. Eve doğru yöneldi. Akşama diğer köydeki evli kızı gelecek diye çok sevinçliydi. Gerçi küçük torununun kesik olan koluna korkuyla bakması onu üzüyordu. Üzüldüğü kolunun olmayışı değil torununun onun yüzünden korkması idi.
.......
Bu çalışmayı her hafta 1 ders saatinde yaptık. Çok güzel hikayeler çıktı ortaya. Yazdıklarımızda ki  yazım hatalarını düzeltip panomuza astık. Keşke bir tanesinin fotoğrafını çekseymişim. 
Hazırlamasıda basit olan bu kutuyla sizde öğrencilerinizin yaratıcıkları ve yazma becerileri de geliştirebilirsiniz. 'Hadi hikaye yaz' demekdense kendi yazıp seçtiği sorulara uygun hikaye yazımına daha istekli oluyorlar. 
Deneyin derim.

11 yorum:

  1. Çok güzel fikir.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ya nasıl yapacağımi anlamadım bir örnek verebilir misin rica etsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı güncelledim. Umarım bu sefer anlatabilmişimdir.

      Sil
  3. hocam mükemmel.dersimde kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
  4. Ben bugün yaptım bunu sınıfımdan. Elinize emeğinize sağlık harika fikirler...

    YanıtlaSil
  5. Ben bugün sınıfımda çocuklarımla yaptım. Elinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Ben bugün yaptım bunu sınıfımdan. Elinize emeğinize sağlık harika fikirler...

    YanıtlaSil
  7. Bunu bize öğretmenimiz yapmıştı.

    YanıtlaSil
  8. Anasınıfına nasıl uyarlayabiliriz ?

    YanıtlaSil
  9. Hocam bu konuyu stajda anlaticam ama nasıl giriş yapabilirim bilmiyorum yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil