8 Aralık 2014 Pazartesi

TEACHERTUBE NEDİR?

Teachertube nedir?

Video paylaşımı deyince aklımıza hemen Youtube gelir.
Youtube'yi biliyorsunuz peki ya Teachertube'i duymuş muydunuz?
Teachertube, Youtube benzeri dili İngilizce olan ücretsiz bir eğitim sitesidir. Youtube'dan ilham alan fakat sadece eğitim içerikli videoların paylaşıldığı bir paylaşım ortamıdır. Kurucusu 14 yıllık bir öğretmen. ABD'nin Teksas şehrinde yaşayan Jason Smith 6 Mart 2007 tarihinde kardeşinin de yardımıyla bu siteyi kurmuş. Şuanda günde milyonlarca kez tıklanıyor. Bütün derslere ait bilgilendirici videoların yer aldığı bu site hem öğretmenlere hem öğrencilere hitap ediyor. Kullanımı herkese açık ve bedava. Burada dünyanın çeşitli yerlerindeki öğretmenlerin ders işleniş biçimini kolayca bulabilirsiniz.

Youtube gibi her türlü konuya açık değil. 'Dünyaya öğret!' sloganıyla yola çıkan bu sitede sadece eğitime odaklı videolar bulunuyor.  Sitede videoların yanı sıra ses, belge, fotoğraf, grup, blog gibi eğitim kaynakları da paylaşılıyor. Öğretmenler , okullar ve ev içi eğitim alanlara yönelik olarak kurulan site dünyanın her yerindeki eğiticilerin eğitilmesi, dünya üzerindeki aynı branşta eğitim veren öğretmenlerin bilgi paylaşımına girmesi yada eğitimcilerin öğrencilerine eğitim vermesi amacıyla kurulmuş.

Videolar yeni başlayan öğretmenlere ders anlatımı için değişik fikirler verirken, deneyimli öğretmenlerin de kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Öğretmenlerin birbirlerinin fikirlerinden yararlanmalarına olanak sağlar.Öğretmenler eklenen videoları projeksiyon ile sınıfta izletebilir. Tehlikeli deneyler ve hazırlaması zaman alan çalışmaları hızla gösterebilir.
Büyük bir arşiv.

Bu site öğrenciler içinde büyük bir fırsat. Öğrenciler paylaşılan ders anlatım videolarını izleyerek dersi anlayana kadar tekrar edebilirler. Öğrenimlerine evde devam edebilirler. Okulda edindikleri bilgileri evde pekiştirebilirler. Öğrenci o gün okula gelmediyse izleyip eksikliğini giderebilir. Katılmadıkları dersi sonradan öğrenebilirler. Kısacası öğrencilere, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına büyük bir yardımcıdır. Dershane gibi sayfa diyebiliriz.

Video yükleyebilmek için öncelikle siteye ücretsiz üye olmanız gerekiyor.
Buraya tıklayarak sayfaya ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder