4. SINIF SOSYAL BİLGİLER
5. ÜNİTE: İYİ Kİ VAR
Kazanım 2: İnsanlığın kullandığı belli başlı zaman ölçme araçlarını ve belirleme yöntemlerini tanır.
Zamanı ölçme ile ilgili ilk çabalar güneş saatiyle başlamış. Güneşin oluşturduğu gölgeden yararlanarak saat bulunuyormuş. Tabi güneşsiz bir günde kullanılamaz olmuş. Sonrasında su saati, kum saati... derken zamanı öğrenme merakı hep devam etmiş.
Bende güneş saatinin mantığını anlamaları için sınıfımdaki öğrencilerle birlikte güneş saati yapmaya karar verdim. Yalnız öyle kartondan falan değil...
Ta Ta! İşte karşınızda güneş saatimiz.
Ooo! Saat 10 olmuş bile. :)
Öncelikle hemen belirteyim. Hiç bir yerde görmedim. Fikir tamamen bana aittir. Orjinaldir. 2013 yılında yapmıştık sanırım.
Bi anda gelen ilhamla birlikte güneş saati yapmak için okulun bahçesinde kendimize bir yer belirledik. Gün boyu binanın yada etraftaki ağaçların gölgesinin gelmemesi gerek. Güneş saatindeki o mil vücudumuz olacak. . Öğrencilerle birlikte her saat başı dışarı çıktık. Ayağımızı koyacağımız noktayı kare içine aldık. Mesela saat tam 9'da 10'da.. kare içine aldığımız aynı noktaya basarak başımızın gölgesine tebeşirle işaret koyduk. Okul saatinden yani 3'den sonrasını da okulun hemen yanında oturan bir öğrenci her saat başı gelip gölgesine işaret koydu. Ertesi gün 'Öğretmenim 6'da güneş yoktu. İşaretleyemedim' dedi. Böylece güneş saatinin olumsuz yönlerini de konuşmuş olduk. Sonrada işaretlediğimiz yerleri yağlı boya ile boyayıp güneş saatimizi tamamladık.
Okuldaki bütün öğrenciler tenefüslerde saat kaç diye bakıp duruyorlar. :)
Buda sonraki derslerde yaptığımız kum saatimiz
ÇOk kaliteli ve pratik Tebriklerrrr
YanıtlaSil