2 Mart 2015 Pazartesi

KESİR TABAKLARI


Artık youtube kanalımız ve ınstagram hesabımızda var. Kanalımızı takip edip abone olmayı unutmayın.
https://www.youtube.com/channel/UCsv2sDwdJ6JhxuFXRdkb53A


KESİRLER


2. Sınıf
1. Bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.

3. Sınıf
1. Bir bütünü eş parçalara ayırarak  eş parçalardan her birinin kesrin birimi olduğunu belirtir. 
2. Payı paydasından küçük ve paydası en çok iki basamaklı doğal sayı olan kesirler elde eder.
3. Paydası en çok iki basamaklı doğal sayı olan en çok üç kesri karşılaştırır ve sıralar.
4. Bir çokluğun belirtilen kesrin birimi kadarını belirler. 

4. Sınıf
1. Payı ve paydası en çok iki basamaklı doğal sayı olan kesirleri, kesrin birimlerinden elde ederek isimlendirir. 
2. Payı ve paydası en çok iki basamaklı olan kesirleri sayı doğrultusunda gösterir. 
3. Kesirleri karşılaştırır.
4. Eşit paydalı en çok dört kesri, büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe doğru sıralar.
5. Payları eşit, paydaları birbirinden farklı en çok dört kesri, büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe doğru sıralar.
6. Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler

Birazdan okuyacağınız etkinlik sınıf seviyelerine göre basitleştirilip uygulanabilir. Yaptığımız kesir tabakları ile kesirlerle ilgili bütün sorunlarımız çözüldü. Birim kesir, kesirleri karşılaştırma, sıralama, çokluğun basit kesri kadarını bulma, toplama, çıkarma hepsini iyice öğrendik. 

Öğrencilerin hepsine plastik tabak dağıttım. Ne yapacaklarına dair olan merakları hepsini güdülemeye yetti. Sonra el işi kağıtlarını kesip tabaklarımızın içine yapıştırdık. 


Her öğrenci tabaklarımızı istediği kesir kadar parçalara ayırdı. Her parça bir birim kesir. Üzerine birim kesirlerini yazdık. Tabaklarımızı kesirlerin bütün konularını öğrenirken kullandık.  Mesela toplama çıkarma yaptık.


Büyükten küçüğe küçükten büyüğe sıralamayı öğrendik. Aslında birbiriyle eş olan kesirleri gördük. 1/2 Eşittir 3/6


Tabaklarımızla yaptığımız iki karşılaştırma örneğini fon kartonuna yapıştırıp panomuza astık. 


Sayıların verilen kesir kadarını bulmayı öğrendik.


Öğrendik de öğrendik... 
Ayrıca bu tabaklarla ilçemizde düzenlenen matematik materyal yarışmasında da ödülümüzü aldık. 

1 yorum:

  1. TEBRİK EDERİM .GELECEK,ANCAK PAYLAŞIRSAK KURTULUR.ÜLKEMİZE PAYLAŞAN ÖĞRETMENLER GEREKLİ.

    YanıtlaSil