2. SINIF BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİ KAZANIMLARA UYGUN OYUNLAR
2.1. HAREKET YETKİNLİĞİ ÖĞRENME ALANI
2.1.1. Hareket Becerileri
| BO.2.1.1.1. Yer değiştirme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar. |
| BO.2.1.1.2. Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar. |
| BO.2.1.1.3. Dengeleme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar. |
| BO.2.1.1.4. Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar. |
| BO.2.1.1.5. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar. |
| BO.2.1.1.6. Nesne kontrolü gereken hareketleri alan, efor farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar. Yakantop Futbol |
| BO.2.1.1.7. İki ve daha fazla hareket becerisini birleştirerek artan doğrulukla uygular. |
| BO.2.1.1.8. Verilen ritim ve müziğe uygun hareket eder. |
| BO.2.1.1.9. Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren basit kurallı oyunlar |
2.1.2. Hareket Kavramları ve İlkeleri
| BO.2.1.2.1. Temel hareket becerilerini uygularken hareketin tekniğine ait özellikleri söyler. Tüm sarı FEK’lerin “Öğrenme Anahtarı” bölümlerinden yararlanılmalıdır. |
| BO.2.1.2.2. Vücut bölümlerinin hareketlerini açıklar. “Yer Değiştirme Hareketleri” yürüme (sarı 2. kart) ve yuvarlanma (sarı 7. kart) FEK’lerinden öncelikli olarak yararlanılmalıdır. |
| BO.2.1.2.3. Efor kavramına göre vücudunun nasıl hareket edeceğini açıklar. “Birleştirilmiş Hareketler” FEK’lerindeki (sarı 27-33 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılabilir. Bayrak yarışı oyunları ve hedef oyunları (28-29. kartlar) FEK’leri “efor” kavramının içeriğini yansıtmaktadır. |
2.1.3. Hareket Stratejileri ve Taktikleri
| BO.2.1.3.1. Oyunda basit stratejileri ve taktikleri kullanır. “Birleştirilmiş Hareketler” FEK’lerinin (sarı 27-33. kartlar) çeşitlendirme bölümlerinden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
2.2. AKTİF VE SAĞLIKLI HAYAT ÖĞRENME ALANI
2.2.1. Düzenli Fiziksel Etkinlik
| BO.2.2.1.1. Çevresindeki imkânları kullanarak oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır. Tüm sarı FEK’lerdeki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.1.2. Fiziksel uygunluğu destekleyici oyun ve fiziki etkinliklere katılır. “Birleştirilmiş Hareketler” (sarı 27-33 arasındaki kartlar) FEK’lerinden yararlanılabilir. Bayrak yarışı oyunları, hedef oyunları (28-29. kartlar) FEK’leri fiziksel uygunluğu destekleyen içeriği yansıtmaktadır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
2.2.2. Fiziksel Etkinlik Kavramları, İlkeleri ve İlgili Hayat Becerileri
| BO.2.2.2.1. Sağlıklı olmak için oyun ve fiziki etkinliklere neden katılması gerektiğini açıklar. “Sağlık Anlayışı I ve II” sarı FEK’lerden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.2. Fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları açıklar. “Fiziksel Etkinlik Piramidi” FEK’inden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.3. Oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk kavramları arasında ilişki kurar. |
| BO.2.2.2.4. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken unsurları açıklar. “Sağlık Anlayışı I ve II” sarı FEK’lerinden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.5. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları açıklar. Tüm sarı FEK’lerin “Güvenlik ve Ekipman” bölümlerinden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.6. Oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar sergiler. Tüm sarı FEK’lerin “Güvenlik ve Ekipman” bölümlerinden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.7. Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. Tüm sarı FEK’lerdeki fiziki etkinliklerden yararlanılabilir. |
| BO.2.2.2.8. Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı duyarlılık gösterir. Tüm sarı FEK’lerdeki “Çeşitlendirme” bölümlerinden yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.9. Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar gösterir. “Etkin Katılım-Açık Alan Oyunları” (mor kart grubu) FEK’lerden yararlanılabilir. “Iş Birliği Yapalım” (1. kart) etkinliği öncelikli olarak kullanılmalıdır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.2.10. Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlılık gösterir. Doğada (okul bahçesi vb.) gerçekleştirilen tüm etkinliklerden yararlanılmalıdır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
2.2.3. Kültürel Birikimlerimiz ve Değerlerimiz
| BO.2.2.3.1. Bayram, kutlama ve törenlere istekle katılır. Tüm sarı FEK’lerdeki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılabilir. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.3.2. Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını yapar. “Kültürümüzü Tanıyorum” (mor halk dansları 1-3. kartlar) FEK’leri kullanılabilir. “Kafkas Halk Dansı” (1.kart) kartı ile başlanmalıdır. Kol ve bacak koordinasyonu algılama öncelikli olmalıdır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
| BO.2.2.3.3. Geleneksel çocuk oyunlarını oynar. “Etkin Katılım-Geleneksel Çocuk Oyunları” (mor) FEK’lerinden yararlanılabilir. “Yedi Kale (Kule)” (1.kart) FEK’i öncelikle uygulanmalıdır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder