Sınıfım yok ama bu senede kaynaştırma öğrencilerine ders veriyorum.
Can suyum gibi onlar.
5. 6. sınıf öğrencileri ama seviyeleri 2. 3. sınıf gibi.
Bende onların seviyelerine düşerek anlatmaya çalışıyorum.
2.3. sınıflar gibi hemen de anlamıyorlar üstelik. Kaç çeşit etkinlik yapıyoruz bir konu ile ilgili.
Sizde bunları ilkokulda kullanabilirsiniz. Zamanım oldukça yazmaya çalışacağım.
Geçen haftaki konularımızdan biride ritmik sayma idi. İkişer ezberlemişler ama bunun ne demek olduğunu bilmiyorlar. İkişer ikişer gruplama yaptıklarının farkında değiller. Bizde işin temeline indik. Ritmik saymanın ne demek olduğunu anlamaya çalıştık.
Birim küpleri kullandık bu aşamada.
Üçer ritmik sayma için üç tanesini elimize alıp yere koyduk ve altına hazırladığım sayı kartlarından üç sayısını koyduk.
Küplerimiz bitene kadar ileri ritmik sayma yaptık.
Sıra geldi geriye üçer ritmik saymaya.
En son sayıdan başlayarak küplerimizi kutusuna geri koyduk.
Koyarken de altındaki sayıyı okuduk. 99, 96, 93 diye..
Ritmik saymaların mantığını ne yaptığımızı öğrendik. Artık üçer üçer hızlı ritmik sayabiliriz. :)
Diğer ritmik sayma çalışmalarımıza buradan ulaşabilirsiniz.
Selamun aleyküm , gayretlerinizi hayranlıkla takip ediyorum .Tebrik ederim.(Özlem Samur)
YanıtlaSil