Gezegenleri öğrenmek için gezegenlerle ilgili bir çok video izleyip bilgiler edindik.
Sınıftaki öğrenme etkinliğimizi ise balonlarla yaptık. Balonlarımızı gezegenlerin büyüklüklerine göre şişirdik. Güneşe yakınlıklarına göre tahtaya yapıştırdık.
İnternette sıkça karşılaştığım tuz tepsisini geçen sene 2 yaşındaki kızım için hazırlayıp beraber eğlenceli vakit geçirmiştik. 2. Sınıflarda 'Renkler ülkesi' adlı metni işlerken de bu tepsiyi kullamak istedim. Yanlış yazdığımız kelimelerin doğru yazılışlarını tepside çalıştık.
Sonrasında isimlerimizi yazdık. Resimler yaptık. Baştan sona çok eğlendik.
Tuz tepsisinin faydalarına gelince;
* İnce motor gelişimini destekliyor.
* El göz koordinasyonunu geliştiriyor.
* Sebep sonuç ilişkisi kurduruyor.
* Yaratıcılığı teşvik ediyor.
* Ön yazma becerilerini geliştiriyor.
* Mekansal farkındalık sağlıyor. ..
Bu tepsiden yapmak isterseniz 7 renk elişi kağıdını şeritler halinde kesip bir tepsiye yapıştırın. Karton kutu veya saklama kabıda kullanabilirsiniz. Tuzu cok fazla koymamanız gerekiyor. Çalışırken kalem veya fırçada kullanabilirsiniz. Ben parmaklarla yapmayı tercih ediyorum. Harika bir duyusal. Tepsiyi sallayarak silip yeni resimler, çalışmalar yapabilirsiniz. Hazırlaması çok kolay bu tepsi ile her yaştan çocukla eğlenceli ve kaliteli vakit geçirebilirsiniz. 1.sınıf öğrencileri içinde okumayı yazmayı öğretmek adına harika bir motivasyon aracı. Yazmayı sevmeyen öğrenciler tepside yazmak için birbirleriyle yarışıyorlar.
Fon kartonuna önce, sonra, daha sonra, en sonunda yazıp kartonu tahtaya yapıştırdım. Metin anlama çalışmalarımız bittikten sonra hep beraber özetimizi yaptık. Posterimiz duvara asılmaya hazır. Bu özet yapma etkinliğini diğer sınıflarda da başka metinlerle uygulayabilirsiniz.
Şebnem öğretmene teşekkürler.
Sonrasında da önceden hazırlandığımız Söğütlü Ali metninin canlandırmasını diğer dörtlere sunduk. Keyifli seyirler...
Peki Söğütlü Ali kimdir?
ALİ BALABAN
Söğütlü Ali 18 yaşındayken 1916 yılının Ağustos ayında yani 1 Dünya Savaşı' nın en yoğun günlerinde askere gider. Savaş biter. Söğüt'e döner. Fakat 1920 yılında tekrar askere çağrılır. Bölgesinde yaşanmış olayları, askerlik anılarını kaleme almıştır. Tarihi kaynak niteliğindeki bu hatıralar muhafaza edilip günümüze kadar ulaşmıştır. Söğüt Meslek Yüksekokulu öğretim görevlisi Rahmi Akbaş bu hatıraları 'Söğütlü Ali Onbaşı'nın Milli Mücadele Anıları' isimli kitapta toplamış. Kitabı satın almak isterseniz buradan satın alabilirsiniz.
Çocuk üniversiteleri dünyada çok yaygın olmasına rağmen ülkemizde 5_6 yıllık geçmişe sahip.
Üniversitelerde genellikle yaz aylarında eğitim veriliyor. Ama çalışmalarını bütün bir yıl sürdürenlerde var. Buralarda bilim, kültür, sanat, spor... gibi dallarda eğitim alıyorlar.
Buralara gidemeyen köydeki öğrencilerim için çocuk üniversitesini sınıfımıza getirdim. Serbest etkinlikler dersinde her alandan bilgiler öğreneceğiz. Her derste aşağıda belirlediğim konularla ilgili çalışmalar yapıp değişik bilgiler öğreneceğiz. O konuyla ilgili belgesel, film izleyeceğiz, resim, bulmaca, yazı, yarışma, dergi inceleme, el becerileri, poster, uygulamalı deneyler yapacağız.
Konularımız;
Roketler nasıl çalışır?
Astronot uzaya nasıl hazırlanır?
Uzay
Güneş sistemi
Testi yapımı
Deniz Altında yaşam
Mavi dünyaya yolculuk
Yıldızlar
Böcekler
Kanguruların yaşamı
Arıların dünyası
Amazonlar
Roma medeniyeti
Ilk insanlar
Jokeylerin bir günü
Heykeltraşlık
Bir damla suda hayat
Nano Teknoloji
Genetik
Kriptoloji
Arkeoloji
Film nasıl çekilir
.......
1. Toplamları 100'e kadar olan doğal sayıların eldesiz toplama işlemini yapar.
2. Eldeli toplama işlemi yapar, toplama işleminde eldenin ne anlama geldiğini modellerle açıklar.
Boncuklarla toplama yapmak çok eğlenceli.
Kağıt tabaklarımızın içinde önce bir basamaklı sayıları topladık.
Sonra iki basamaklı sayıları topladık.
Sonrada eldeli toplamalar yaptık. Önce birlikleri toplayıp sonuç bölümümüze koyduk. 15' deki 10 boncuğu tele geçirerek 1 onluk yaptık. Onluklarımızı da toplayıp sonuca ulaştık.
Ayrıca birinci sınıfta öğrenilen toplama işlemlerini tekrar ederken geçen sene yaptığım toplama makinesiyle de eğlenceli vakitler geçirdik. Makinemize yazan sayı kadar boncuk atıp iki sayının toplamını gördük.
*Açıları standart açı ölçme araçlarıyla ölçerek; dar, dik, geniş, doğru açı olarak belirler.
*Ölçüsü verilen bir açıyı çizer.
*Açıların ölçülerini tahmin eder ve tahminini açıyı ölçerek kontrol eder.
Öğrencilerin açı ölçerleri olmayınca bizde kağıttan açıölçer yaptık. Çıktısını aldığım açı ölçer resminin içini şekildeki gibi keserek çıkardık. Dondurma çubuğunun bir ucuna ipi bağladık. Kağıttan açı ölçerimizin üzerine yapıştırdık.
Deftere çizdiğimiz açıların bir ucuna dondurma çubuğunu diğer ucunuda ipe hizaladık. Bulduğumuz sonuçları defterimizdeki açıların altına açı ölçüsü yazma kurallarına uygun bir şeklide yazdık.
Aslında iyiki açıölçerleri yokmuş. Açıölçerle açıların nasıl ölçüleceğini kalıcı bir şekilde öğrendiler. Sizin açı ölçeriniz varsa da bu çalışmayı yapın. :))
*Açıları standart ölçme araçlarıyla ölçerek; dar,dik, geniş ve doğru açı olarak belirler.
Dışarıda der işlemeye bayılıyorum. Çocuklarda sınıftan dışarı çıktımı ders işlediklerini anlamıyorlar. Yeter ki çıksınlar. Önceki derslerde açı çeşitlerinden bahsetmiştim. Açı ve çeşitleri ile bilgilere sahipler. Bu seferde değişik bir etkinlik yapmak istedim. Açı çeşitlerini öğrenmek için bu ders de dışarıdayız.Hep beraber okulun bahçesine çıktık. Önce vücudumuzla açı çeşitlerini yapıp hatırladık. Vücut ile istenilen şeyi yapmaya donuk imge deniyor.
Sonra bahçeye dağılıp çalı çırpı aradık. Bulduğumuz bu çalılarla ne yapacağımıza dair büyük bir merakla hepsini topladık.
Bulduğumuz çalıları kullanarak kağıtların üzerine sayıları yaptık.
Sayılarımız hazır. Sıra geldi bu sayılardaki açıları belirlemeye. Önce öğrencilere mavi boncuk dağıttım ve bu boncukları sayıların dar açılarına koymalarını istedim. Sonra hataları düzeltip diğer açı çeşitlerine geçtik.
Diğer açılarımıza da taş, boncuk, makarna koyduk.
Sayılarımızı bantlayıp sınıfımızdaki panomuza astık.
Panoya bakarken hangi malzemenin hangi açıyı belirttiğini unutmamaları için aşağıdaki resimdeki hatırlatmayı da panomuzdaki sayıların altına yapıştırdım.
Katılımı çok yüksek eğlenceli bir dersti. Sınıfa girince diğer ders aşağıdaki çalışmayı yaptık. Şekiller üzerindeki dar, dik,geniş açıları bularak boyadık. Çalışma sayfasını buradan indirebilirsiniz.
Bu çalışmada klasiklerden. El işi kağıtlarından üçgenler kestik. Bu üçgenlerin üç köşesini de kestik. Ve deftere çizdiğimiz doğrunun üzerine yapıştırdık. Açıları isimlendirip üçgenimizi deftere yapıştırdık. Üçgenin iç açılarının toplamının 180 derece olduğunu anlamış olduk.
Defterimizdeki ders notumuzda çok güzel gözüküyor hani:))
2018
Açı çocuk etkinligimize ekleyelim
öğrencilerinizin defterlerine açı çocuk çizdirebilirsiniz. Alttaki bağlantıya tıklayarak videosunu izleyebilirsiniz.